loading...

كاشت مو

كاشت مو و پيوند مو

بازدید : 512
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18


در صورت تمايل به برقراري ارتباط با پزشكان حوزه كاشت مو، فرم تماس را تكميل نمائيد

كاشت مو و هر آنچه بايد درمورد اين روش براي جايگزين موهاي از دست رفته بدانيد!

ريزش مو يكي از معضلاتي است كه خيلي از افراد به‌خصوص آقايان از آن رنج مي‌برند. در گذشته براي اين مشكل راه‌حل كاربردي وجود نداشت، اما به مرور زمان با پيشرفت علم و تكنولوژي روش كاشت مووارد حيطه پزشكي شد. ريزش مو علت‌هاي متفاوتي دارد از‌جمله مشكل كم‌كاري تيروئيد، كمبود آهن، رژيم غذايي سخت، برخي بيماري‌هاي داخلي، استرس، كمبود برخي ويتامين‌ها مثل ويتامين‌D‌، زينك و... مصرف بعضي داروها و... با اين حال يكي از اصلي‌ترين علت‌هاي ريزش مو چه در خانم‌ها و چه در آقايان ارث است.

با اين حال بايد قبل از هر اقدامي مشكل ريزش مو ريشه‌يابي شده تا در صورت ممكن، درمان مناسب به كار برده شود. گاهي اوقات با دارو درماني يا از بين بردن مشكل اصلي مي‌توان ريزش مو را درمان كرد. اما گاهي اوقات كار از كار گذشته است و ديگر بايد به فكر راه چاره‌اي ديگر بود.‌ كاشت مو يكي از روش‌هاي نويني است كه براي درمان بي‌مويي حرف اول را مي‌زند، اما براي انجام اين كار از چند روش مي‌توان استفاده كرد اما به‌طور كلي مو از ناحيه‌اي از بدن شخص برداشته و آن را ‌انتقال يا پيوند به نواحي ديگر از بدن مي‌دهند.

انواع روش‌هاي كاشت مو:
روش كاشت مو به صورت جراحي‌:

FUT: اين روش در اتاق عمل انجام مي‌شود و با بيهوشي و خون‌ريزي همراه است. در اين روش ابتدا برشي نواري از پوست پشت سر به عرض 2‌سانتي‌متر برداشت مي‌شود سپس با قطعه‌ قطعه كردن اين برش از پوست فوليكول‌هاي مو جدا شده و در منطقه پذيرنده يا همان منطقه طاسي كاشت مي‌شود. به بيان ديگر بعد از بريدن گرافت نواري مو، با استفاده از ميكروسكوپ‌هاي استريو با رزولوشن بالا فوليكول‌هاي مو جداسازي مي‌شود.

نكته!

اين روش براي افراد بين 18 تا 25‌سال زياد توصيه نمي‌شود. البته مي‌توانند از اين روش استفاده كنند و محدوديت خاصي وجود ندارد اما چون در اين سن همچنان ممكن است ريزش مو آندروژنيك كامل نشده باشد، ادامه داشته باشد. به‌همين دليل اگر يك نوار باريك از پشت سر برداشته و در جلوي سر كاشته شود با‌توجه به ادامه ريزش موهم ممكن است بعدا از نظر بانك مو مشكلي ايجاد شود و هم اينكه دوباره خط ريزش به سمت عقب پيشروي كند و مجددا جلوي سر خالي شود اما غالب افراد مي‌توانند از اين روش استفاده كنند.

روش كاشت مو به‌صورت غيرجراحي:

FIT: روش ديگري براي كاشت مو وجود دارد كه نيازي به بيهوشي و انجام عمل جراحي آن هم طولاني مدت نيست، چرا‌كه در اين روش هر يك از واحد‌هاي فوليكولي مو به‌صورت تك‌به‌تك از سر جدا مي‌شوند و ديگر براي گرفتن گرافت، نيازي به برش دادن پوست سر نيست. مراحل انجام اين كاشت به اين صورت است كه بعد از برداشتن گرافت‌ها توسط سوزن‌هاي بسيار ظريف از منطقه بانك مو، گرافت‌ها در منطقه پذيرنده‌ها همان منطقه طاسي كاشت مي‌شوند. اين روش برعكس روش قبلي دوره نقاهت زيادي ندارد و يك روزه انجام مي‌شود و بدون نياز به بيهوشي كاشت مو صورت مي‌گيرد و فرد مي‌تواند بلافاصله به زندگي روزمره خود بازگردد

روش تركيبي:

روش ديگر روش تركيبي است. كاشت موي سربه روش تركيبي FUTو FITطي دو جلسه در دو روز متوالي صورت مي‌گيرد و در هر روز يك منطقه از قسمت‌هاي موردنظر، پيوند را دريافت مي‌كند، بدين ‌صورت حداكثر تراكم در سريع‌ترين زمان ممكن حاصل مي‌شود.

چه موهايي در سر كاشته مي‌شود؟

در كاشت مو با‌توجه به نوع روش پيوند، موهاي خود شخص از پشت سر يا ناحيه‌اي از بدن برداشته مي‌شود سپس با استفاده از ميكروسكوپ و لوپ‌هاي مخصوص، فوليكول‌هاي آن به‌صورت تك‌تك جدا مي‌شوند و با همان ظرافتي كه جدا شده‌اند در ناحيه گيرنده با ايجاد برش‌هايي در حد يك ميلي‌متر پيوند زده مي‌شود.

روش كاشت مو در چند جلسه انجام خواهد شد؟

اهداف و انتظارات از انجام عمل كاشت مو در افراد مختلف، متفاوت است. اكثر افراد در يك جلسه كارشان به پايان مي‌رسد اما مواقعي هم وجود دارد عمل كاشت به دو يا بيشتر از چند روز نياز داشته باشد.

مراقبت‌هاي لازم بعد از كاشت مو:

بعد از انجام كاشت پانسماني روي سر بيمار مي‌گذارند تا از گرافت‌ها مراقبت كند. براي همين بدون نظر پزشك نبايد پانسمان برداشته شود.
بعد از كاشت ممكن است فرد دچار سردرد شود كه اين يك امر طبيعي است. براي همين با مشورت پزشك خود مي‌توانيد از داروهاي مسكن استفاده كنيد.
تا بهبود كامل بايد از انجام كارهاي سنگين پرهيز كنيد.
براي گذاشتن سر روي بالش بايد احتياط كافي داشته باشيد. تماس ناحيه‌اي كه در آن مو كاشته شده با بالش، موجب ريزش فوليكول‌هاي مو مي‌شود. در‌نتيجه موهاي كاشته شده زودتر از موعد مقرر از جاي خود كنده مي‌شود. در صورتي كه در روزهاي ابتدايي درمان، فوليكوها شروع به ريزش كنند، بايد به سرعت با پزشك تماس برقرار كنيد.
بايد از تعريق بيش از اندازه هم پرهيز كنيد چرا‌كه تعريق زياد ممكن است موجب بروز عفونت‌هاي شديد در ناحيه پيوند و حتي ناحيه‌اي كه از آن گرافت دريافت شده، شود.
شست‌وشوي موها در روزهاي ابتدايي به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود، زيرا تماس آب و حتي دست زدن به ريشه موها موجب ريزش آنها مي‌شود. استحمام پس از كاشت مو بايد تحت‌نظر پزشك و با نظر وي آغاز شود.
بهتر است تا جايي كه امكان دارد بعد از كاشت از گذاشتن كلاه و روسري براي مدتي اجتناب كنيد.
در روزهاي اول از قرار گرفتن زير نور خورشيد اجتناب كنيد.

چه افرادي كانديداي مناسب براي كاشت مو نيستند؟

البته فرد بايد سلامت كامل داشته باشد و دچار بيماري‌هايي چون ديابت يا عفونت‌هاي موضعي نباشد.

چه افرادي كانديداي مناسب اين جراحي هستند؟

توجه كنيد تنها افرادي مي‌توانند از اين روش استفاده كنند كه موهاي پشت سر آنها تراكم نسبتا بالايي داشته باشد تا با برداشتن قسمتي از آنها، موها كم نشان ندهند.

چقدر زمان لازم است تا موهاي كاشته شده رشد كنند؟

معمولا ۳ تا ۴ماه زمان مي‌برد كه موها رشد كنند و پس ‌از آن رشد آنها مشابه موهاي اصلي و در حدود يك‌و‌نيم سانتي‌متر در ماه، خواهد بود. موهاي اوليه معمولا مانند موهاي نوزاد بسيار نازك‌اند كه با گذشت زمان ضخيم و خشن‌تر مي‌شوند. در برخي موارد موهاي اوليه فر بوده كه پس از گذشت حدودا يك سال، صاف مي‌شوند.

چه افرادي مناسب كاشت مو با روش FUE) FIT) هستند؟

معمولا افرادي كه در ناحيه پشت سر موهاي مشكي و ضخيم و پرپشت دارند براي FITمناسب‌ هستند. البته جنس پوست و عكس‌العمل آن در برابر فشار پانچ نيز خيلي مهم است. گاهي اوقات لازم است يك تست اوليه انجام شود تا از سلامت ريشه موها مطمئن شويم و اگر نتيجه مثبت بود عمل را با همين روش ادامه دهيم. در هر صورت روش عمل به نظر پزشك متخصص پوست و مو بستگي دارد.

برچسب‌ها: كاشت مو
كلينيك كاشت مو


كاشت مو و روش هاي پيوند موي طبيعي سر

كاشت مو و روش هاي پيوند موي طبيعي سر

افزايش ريزش مو و شمار افرادي كه در مطب هاي متخصصان پوست و مو در جستجوي راه حلي براي داشتن موهاي پرپشت هستند اين روزها بازار كاشت موي طبيعي سر و.. را داغ كرده است. بهتر از قبل از استفاده از روش هاي مختلف كاشت موي سر در مورد انها اطلاعات كافي داشته باشيد.كاشت مو
كاشت مو چيست؟

درحال حاضرتنها راه درمان وترميم موهاي ازدست رفته استفاده از پيوندموي طبيعي است كه اين پيونددرنواحي مختلف ازجمله(سر – ابرو – ريش – سبيل – مژه – نواحي اسكار) قابل انجام است . كاشت مو اولين بار درسال 1939توسط پزشك ژاپني آقاي دكتر Dr.Okuda مطرح وسپس درسال 1959توسط پزشك آلماني Dr.Orentreich عملي گرديد. درسالهايي كه گذشت تجارب وروش هاي متعددي موردآزمايش قرارگرفت ودرنهايت امروزه بابهرگيري ازتكنولوژي جديد از دسته هاي كوچكترمو موسوم به ميكروگرافت (micrograft) استفاده مي شودكه سبب نتايج رضايت بخش وظاهري طبيعي شده است وامري كه تاچندي پيش حتي تصورش هم دشواربودامروزه تبديل به يكي ازاعمال جراحي سرپايي وبسيار سبك شده است كه برپايه برداشت سالم ريشه هاي موي شخص وكاشت آنها درنقاط مورد نظر استوار مي باشد.

نكات مهم كاشت مو و پيوند موي طبيعي
نكته مهم قبل از كاشت مو

كاشت و پيوند مو اين روزها با چند روش انجام مي شود، كه اغلب آن ها بسيار مطمئن هستند و تا به حال نيز نتايج خوبي ديده شده است و اكثر بيماران از انجام آن رضايت داشته اند. هرچند اين عمل بسيار ساده و بي خطر است اما رعايت كامل نكات ايمني و تخصص پزشك براي حفظ سلامت بيمار و به دست آمدن نتيجه مطلوب ضروري است، همچنين به دليل حساسيت زياد اين عمل لازم است به طور تيمي انجام شود.

بنابراين اگر شما هم داوطلب پيوند مو هستيد، نخستين گام مهم يافتن يك جراح باتجربه است تا در قبال صرف وقت و هزينه جراحي بتوانيد به نتيجه رضايت بخش برسيد و همچنين لازم است كه خودتان نيز اطلاعات بيشتري درباره پيوند مو بدانيد. اين روزها 2 روش FUTو FITجزو رايج ترين روش هاي كاشت مو هستند كه با مشورت پزشك خود مي توانيد مناسب ترين را انتخاب كنيد، در واقع فوليكول هاي مو را به صورت تك تك و با همان حالت طبيعي مي كارند، موهاي كاشته شده همانند موهاي طبيعي رشد خواهند كرد.
چه موهايي در سر براي كاشت مو استفاده مي شود؟

در كاشت مو با توجه به نوع روش پيوند، موهاي خود شخص از پشت سر يا ناحيه اي از بدن برداشته مي شود و سپس با استفاده از ميكروسكوپ و لوپ هاي مخصوص، فوليكول هاي آن به صورت تك تك جدا مي شوند و با همان ظرافتي كه جدا شده اند در ناحيه گيرنده با ايجاد برش هايي در حد يك ميلي متر پيوند زده مي شود. بدن نيز به اين موها واكنشي نشان نمي دهد و در واقع حسن پيوند موي طبيعي همين است. با توجه به اين كه عضو پيوندي از بدن خود فرد تهيه مي شود، احتياج به نگهداري و مراقبت هاي درماني ندارد. اگر پزشك كاملا باتجربه باشد آنقدر ظريف اين موها را برمي دارد كه تنها يك خط بسيار باريك مي ماند.البته توجه داشته باشيد وقتي موها كاشته مي شوند بعد از 4 تا 6 ماه مي ريزند و بعد از آن مجددا موها رشد خواهند كرد، به همين دليل نبايد نگران شويد چون ريزش بعد از كاشت طبيعي است.

چه موهايي براي كاشت موي طبيعي استفاده مي شوند
روش هاي كاشت مو

رايج ترين روش هاي كاشت موي موفق شامل:
روش پانچ كاشت موي (punch):

موها به صورت دسته اي برداشته شده و در محل مورد نياز با استفاده از ايجاد سوراخ هايي در پوست سر، كاشته مي شود. امروزه اين روش به دليل ايجاد نماي مصنوعي (معروف به نماي عروسكي) كاربرد چنداني ندارد.
روش كاشت مو FUT

كاشت مو طبيعي به روش fut

برداشت مو با يك نوار كوچك از ناحيه پشت سر كه معمولا تحت بي حسي موضعي انجام شده و حاوي 1500 تا 2500 گرافت كه حاوي 7000 تا 9000 تار مو مي باشد و سپس محل عمل به ظرافت ترميم شده و چون خط برداشت در مسير رويش موها بوده معمولا محل ترميم ديده نمي شود. سپس توسط تيم جراحي زير ميكروسكوپ گرافت هاي فوليكول هاي مو بصورت واحد هاي يك، دو و يا سه تايي جدا و آماده جهت كاشت مي شود. در اين روش معمولا نياز به تراشيدن كل موهاي سر فرد نبوده و فقط ناحيه اي كه جهت برداشت و كاشت لازم است كوتاه مي شود و سپس فوليكول هاي آماده شده تك تك و خيلي منظم طبق طرح از قبل تعيين شده كاشته مي شود. از ديگر ويژگي هاي اين روش سرعت عمل پيوند در طي سه تا پنج ساعت مي باشد.در حال حاضر FUT مطمئن ترين و قطعي ترين روش كاشت مو در دنيا بوده و تا 97 % استفاده كنندگان از اين روش به نتيجه دلخواه رسيده اند.
روش كاشت مو FIT

بهترين روش كاشت مو ي طبيعي سر

بوسيله پانچ از ناحيه بانك مو، كه معمولاً از پشت سر و بالاي گوشها انتخاب مي شود ،عمل برداشت انجام شده مجدداً بوسيله پانچ يا slit پيوند داده مي شود. بطور تقريبي بسته به نياز شخص از هر 3 الي 5 واحد فوليكولي موجود در بانك مو يكي خارج مي شود، از برخي جهات روش كاشت موي FTT مانند روش FUT است، يعني با بوجود آوردن شكاف هاي ريز اين گرافت ها كاشته مي شوند، لازم بذكر است اين تكنيك به تنهائي (در روش غير تركيبي) معمولاًدر افرادي توصيه مي شود كه ناحيه كاشت موي محدود و كوچكي دارند و يا كاشت مو در قسمتهاي محدودي مثل ابرو ، صورت و محل زخمهاي قديمي باشد.
كدام روش كاشت مو مناسب شماست ؟

يكي از مهمترين سئوالات مراجعه كنندگان به كلينيك هاي كاشت مو اين است كه بايد از كدام روش استفاده كنند. پاسخ اين سئوال آسان است. شما خودتان را اذيت نكنيد و اگر به پزشك خود اعتماد داريد انتخاب روش را به عهده او بگذاريد، اما به طور كلي بهترين روش كاشت مو دو جلسه FUT با فاصله يكسال است، زيرا در برداشت و كاشت FUT در يك جلسه مقدار زيادي مو برداشت مي شود، زمان عمل كوتاهتر است و بانك موي بيمار كمتر تخريب مي شود و در نتيجه كاشت، طبيعي تر خواهد شد و تراكم هاي بالاتري را مي توان بدست آورد.

اگر بيمار از جراحي ترس دارد و تمايل به بخيه زدن و بخيه كشيدن ندارد و از اسكار پشت سر (خط بخيه) نگران است و يا به هر دليل ديگري تمايل به FUT ندارد روش FIT مناسب تر است.

اگر بيمار اجازه تراشيدن موها را نمي دهد روش FUT انجام مي شود، زيرا در روش تركيبي كل موها تراشيده خواهد شد.

اگر مقدار كمي مو لازم داريم (كاشت ابرو ، سبيل ، ريش و ناحيه اسكار) FIT انجام مي شود.

در برداشت مو از بدن بدليل ناكافي بودن بانك موي پشت سر معمولا FIT ً انجام مي شود.

بيماراني كه قسمت جلوي سر آنها خالي شده است و خط موي جلوي سر آنها وجود ندارد، مناسب ترين كانديداي FUT هستند، در واقع بدليل ظرافتهاي خاصي كه در كاشت نسبت به FIT مي توان ايجاد كرد، طراحي خط مو و كاشت جلوي سر بهتر است به روش FUT انجام شود.

اگر در يك جلسه مقدار زيادي مو لازم است معمولاً FUT بيشتر از FIT جواب مي دهد و تراكمهاي بالاتر را مي توان ايجاد كرد.

مدت زمان عمل FIT نسبت به FUT طولاني تر است در روش FUT مدت 3 تا 5 ساعت و در روش FIT تا 10 ساعت و گاهي بيشتر طول مي كشد.

در پايان تاكيد مي كنيم نظر نهايي را پزشك متخصص با توجه به شرايط متقاضي كاشت خواهد داد.
كاشت موي طبيعي ، از سير تا پياز كاشت مو و پيوند مو

منبع ( نمناك )


در صورت تمايل به برقراري ارتباط با پزشكان حوزه كاشت مو، فرم تماس را تكميل نمائيد

كاشت مو و هر آنچه بايد درمورد اين روش براي جايگزين موهاي از دست رفته بدانيد!

ريزش مو يكي از معضلاتي است كه خيلي از افراد به‌خصوص آقايان از آن رنج مي‌برند. در گذشته براي اين مشكل راه‌حل كاربردي وجود نداشت، اما به مرور زمان با پيشرفت علم و تكنولوژي روش كاشت مووارد حيطه پزشكي شد. ريزش مو علت‌هاي متفاوتي دارد از‌جمله مشكل كم‌كاري تيروئيد، كمبود آهن، رژيم غذايي سخت، برخي بيماري‌هاي داخلي، استرس، كمبود برخي ويتامين‌ها مثل ويتامين‌D‌، زينك و... مصرف بعضي داروها و... با اين حال يكي از اصلي‌ترين علت‌هاي ريزش مو چه در خانم‌ها و چه در آقايان ارث است.

با اين حال بايد قبل از هر اقدامي مشكل ريزش مو ريشه‌يابي شده تا در صورت ممكن، درمان مناسب به كار برده شود. گاهي اوقات با دارو درماني يا از بين بردن مشكل اصلي مي‌توان ريزش مو را درمان كرد. اما گاهي اوقات كار از كار گذشته است و ديگر بايد به فكر راه چاره‌اي ديگر بود.‌ كاشت مو يكي از روش‌هاي نويني است كه براي درمان بي‌مويي حرف اول را مي‌زند، اما براي انجام اين كار از چند روش مي‌توان استفاده كرد اما به‌طور كلي مو از ناحيه‌اي از بدن شخص برداشته و آن را ‌انتقال يا پيوند به نواحي ديگر از بدن مي‌دهند.

انواع روش‌هاي كاشت مو:
روش كاشت مو به صورت جراحي‌:

FUT: اين روش در اتاق عمل انجام مي‌شود و با بيهوشي و خون‌ريزي همراه است. در اين روش ابتدا برشي نواري از پوست پشت سر به عرض 2‌سانتي‌متر برداشت مي‌شود سپس با قطعه‌ قطعه كردن اين برش از پوست فوليكول‌هاي مو جدا شده و در منطقه پذيرنده يا همان منطقه طاسي كاشت مي‌شود. به بيان ديگر بعد از بريدن گرافت نواري مو، با استفاده از ميكروسكوپ‌هاي استريو با رزولوشن بالا فوليكول‌هاي مو جداسازي مي‌شود.

نكته!

اين روش براي افراد بين 18 تا 25‌سال زياد توصيه نمي‌شود. البته مي‌توانند از اين روش استفاده كنند و محدوديت خاصي وجود ندارد اما چون در اين سن همچنان ممكن است ريزش مو آندروژنيك كامل نشده باشد، ادامه داشته باشد. به‌همين دليل اگر يك نوار باريك از پشت سر برداشته و در جلوي سر كاشته شود با‌توجه به ادامه ريزش موهم ممكن است بعدا از نظر بانك مو مشكلي ايجاد شود و هم اينكه دوباره خط ريزش به سمت عقب پيشروي كند و مجددا جلوي سر خالي شود اما غالب افراد مي‌توانند از اين روش استفاده كنند.

روش كاشت مو به‌صورت غيرجراحي:

FIT: روش ديگري براي كاشت مو وجود دارد كه نيازي به بيهوشي و انجام عمل جراحي آن هم طولاني مدت نيست، چرا‌كه در اين روش هر يك از واحد‌هاي فوليكولي مو به‌صورت تك‌به‌تك از سر جدا مي‌شوند و ديگر براي گرفتن گرافت، نيازي به برش دادن پوست سر نيست. مراحل انجام اين كاشت به اين صورت است كه بعد از برداشتن گرافت‌ها توسط سوزن‌هاي بسيار ظريف از منطقه بانك مو، گرافت‌ها در منطقه پذيرنده‌ها همان منطقه طاسي كاشت مي‌شوند. اين روش برعكس روش قبلي دوره نقاهت زيادي ندارد و يك روزه انجام مي‌شود و بدون نياز به بيهوشي كاشت مو صورت مي‌گيرد و فرد مي‌تواند بلافاصله به زندگي روزمره خود بازگردد

روش تركيبي:

روش ديگر روش تركيبي است. كاشت موي سربه روش تركيبي FUTو FITطي دو جلسه در دو روز متوالي صورت مي‌گيرد و در هر روز يك منطقه از قسمت‌هاي موردنظر، پيوند را دريافت مي‌كند، بدين ‌صورت حداكثر تراكم در سريع‌ترين زمان ممكن حاصل مي‌شود.

چه موهايي در سر كاشته مي‌شود؟

در كاشت مو با‌توجه به نوع روش پيوند، موهاي خود شخص از پشت سر يا ناحيه‌اي از بدن برداشته مي‌شود سپس با استفاده از ميكروسكوپ و لوپ‌هاي مخصوص، فوليكول‌هاي آن به‌صورت تك‌تك جدا مي‌شوند و با همان ظرافتي كه جدا شده‌اند در ناحيه گيرنده با ايجاد برش‌هايي در حد يك ميلي‌متر پيوند زده مي‌شود.

روش كاشت مو در چند جلسه انجام خواهد شد؟

اهداف و انتظارات از انجام عمل كاشت مو در افراد مختلف، متفاوت است. اكثر افراد در يك جلسه كارشان به پايان مي‌رسد اما مواقعي هم وجود دارد عمل كاشت به دو يا بيشتر از چند روز نياز داشته باشد.

مراقبت‌هاي لازم بعد از كاشت مو:

بعد از انجام كاشت پانسماني روي سر بيمار مي‌گذارند تا از گرافت‌ها مراقبت كند. براي همين بدون نظر پزشك نبايد پانسمان برداشته شود.
بعد از كاشت ممكن است فرد دچار سردرد شود كه اين يك امر طبيعي است. براي همين با مشورت پزشك خود مي‌توانيد از داروهاي مسكن استفاده كنيد.
تا بهبود كامل بايد از انجام كارهاي سنگين پرهيز كنيد.
براي گذاشتن سر روي بالش بايد احتياط كافي داشته باشيد. تماس ناحيه‌اي كه در آن مو كاشته شده با بالش، موجب ريزش فوليكول‌هاي مو مي‌شود. در‌نتيجه موهاي كاشته شده زودتر از موعد مقرر از جاي خود كنده مي‌شود. در صورتي كه در روزهاي ابتدايي درمان، فوليكوها شروع به ريزش كنند، بايد به سرعت با پزشك تماس برقرار كنيد.
بايد از تعريق بيش از اندازه هم پرهيز كنيد چرا‌كه تعريق زياد ممكن است موجب بروز عفونت‌هاي شديد در ناحيه پيوند و حتي ناحيه‌اي كه از آن گرافت دريافت شده، شود.
شست‌وشوي موها در روزهاي ابتدايي به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود، زيرا تماس آب و حتي دست زدن به ريشه موها موجب ريزش آنها مي‌شود. استحمام پس از كاشت مو بايد تحت‌نظر پزشك و با نظر وي آغاز شود.
بهتر است تا جايي كه امكان دارد بعد از كاشت از گذاشتن كلاه و روسري براي مدتي اجتناب كنيد.
در روزهاي اول از قرار گرفتن زير نور خورشيد اجتناب كنيد.

چه افرادي كانديداي مناسب براي كاشت مو نيستند؟

البته فرد بايد سلامت كامل داشته باشد و دچار بيماري‌هايي چون ديابت يا عفونت‌هاي موضعي نباشد.

چه افرادي كانديداي مناسب اين جراحي هستند؟

توجه كنيد تنها افرادي مي‌توانند از اين روش استفاده كنند كه موهاي پشت سر آنها تراكم نسبتا بالايي داشته باشد تا با برداشتن قسمتي از آنها، موها كم نشان ندهند.

چقدر زمان لازم است تا موهاي كاشته شده رشد كنند؟

معمولا ۳ تا ۴ماه زمان مي‌برد كه موها رشد كنند و پس ‌از آن رشد آنها مشابه موهاي اصلي و در حدود يك‌و‌نيم سانتي‌متر در ماه، خواهد بود. موهاي اوليه معمولا مانند موهاي نوزاد بسيار نازك‌اند كه با گذشت زمان ضخيم و خشن‌تر مي‌شوند. در برخي موارد موهاي اوليه فر بوده كه پس از گذشت حدودا يك سال، صاف مي‌شوند.

چه افرادي مناسب كاشت مو با روش FUE) FIT) هستند؟

معمولا افرادي كه در ناحيه پشت سر موهاي مشكي و ضخيم و پرپشت دارند براي FITمناسب‌ هستند. البته جنس پوست و عكس‌العمل آن در برابر فشار پانچ نيز خيلي مهم است. گاهي اوقات لازم است يك تست اوليه انجام شود تا از سلامت ريشه موها مطمئن شويم و اگر نتيجه مثبت بود عمل را با همين روش ادامه دهيم. در هر صورت روش عمل به نظر پزشك متخصص پوست و مو بستگي دارد.

برچسب‌ها: كاشت مو
كلينيك كاشت مو


كاشت مو و روش هاي پيوند موي طبيعي سر

كاشت مو و روش هاي پيوند موي طبيعي سر

افزايش ريزش مو و شمار افرادي كه در مطب هاي متخصصان پوست و مو در جستجوي راه حلي براي داشتن موهاي پرپشت هستند اين روزها بازار كاشت موي طبيعي سر و.. را داغ كرده است. بهتر از قبل از استفاده از روش هاي مختلف كاشت موي سر در مورد انها اطلاعات كافي داشته باشيد.كاشت مو
كاشت مو چيست؟

درحال حاضرتنها راه درمان وترميم موهاي ازدست رفته استفاده از پيوندموي طبيعي است كه اين پيونددرنواحي مختلف ازجمله(سر – ابرو – ريش – سبيل – مژه – نواحي اسكار) قابل انجام است . كاشت مو اولين بار درسال 1939توسط پزشك ژاپني آقاي دكتر Dr.Okuda مطرح وسپس درسال 1959توسط پزشك آلماني Dr.Orentreich عملي گرديد. درسالهايي كه گذشت تجارب وروش هاي متعددي موردآزمايش قرارگرفت ودرنهايت امروزه بابهرگيري ازتكنولوژي جديد از دسته هاي كوچكترمو موسوم به ميكروگرافت (micrograft) استفاده مي شودكه سبب نتايج رضايت بخش وظاهري طبيعي شده است وامري كه تاچندي پيش حتي تصورش هم دشواربودامروزه تبديل به يكي ازاعمال جراحي سرپايي وبسيار سبك شده است كه برپايه برداشت سالم ريشه هاي موي شخص وكاشت آنها درنقاط مورد نظر استوار مي باشد.

نكات مهم كاشت مو و پيوند موي طبيعي
نكته مهم قبل از كاشت مو

كاشت و پيوند مو اين روزها با چند روش انجام مي شود، كه اغلب آن ها بسيار مطمئن هستند و تا به حال نيز نتايج خوبي ديده شده است و اكثر بيماران از انجام آن رضايت داشته اند. هرچند اين عمل بسيار ساده و بي خطر است اما رعايت كامل نكات ايمني و تخصص پزشك براي حفظ سلامت بيمار و به دست آمدن نتيجه مطلوب ضروري است، همچنين به دليل حساسيت زياد اين عمل لازم است به طور تيمي انجام شود.

بنابراين اگر شما هم داوطلب پيوند مو هستيد، نخستين گام مهم يافتن يك جراح باتجربه است تا در قبال صرف وقت و هزينه جراحي بتوانيد به نتيجه رضايت بخش برسيد و همچنين لازم است كه خودتان نيز اطلاعات بيشتري درباره پيوند مو بدانيد. اين روزها 2 روش FUTو FITجزو رايج ترين روش هاي كاشت مو هستند كه با مشورت پزشك خود مي توانيد مناسب ترين را انتخاب كنيد، در واقع فوليكول هاي مو را به صورت تك تك و با همان حالت طبيعي مي كارند، موهاي كاشته شده همانند موهاي طبيعي رشد خواهند كرد.
چه موهايي در سر براي كاشت مو استفاده مي شود؟

در كاشت مو با توجه به نوع روش پيوند، موهاي خود شخص از پشت سر يا ناحيه اي از بدن برداشته مي شود و سپس با استفاده از ميكروسكوپ و لوپ هاي مخصوص، فوليكول هاي آن به صورت تك تك جدا مي شوند و با همان ظرافتي كه جدا شده اند در ناحيه گيرنده با ايجاد برش هايي در حد يك ميلي متر پيوند زده مي شود. بدن نيز به اين موها واكنشي نشان نمي دهد و در واقع حسن پيوند موي طبيعي همين است. با توجه به اين كه عضو پيوندي از بدن خود فرد تهيه مي شود، احتياج به نگهداري و مراقبت هاي درماني ندارد. اگر پزشك كاملا باتجربه باشد آنقدر ظريف اين موها را برمي دارد كه تنها يك خط بسيار باريك مي ماند.البته توجه داشته باشيد وقتي موها كاشته مي شوند بعد از 4 تا 6 ماه مي ريزند و بعد از آن مجددا موها رشد خواهند كرد، به همين دليل نبايد نگران شويد چون ريزش بعد از كاشت طبيعي است.

چه موهايي براي كاشت موي طبيعي استفاده مي شوند
روش هاي كاشت مو

رايج ترين روش هاي كاشت موي موفق شامل:
روش پانچ كاشت موي (punch):

موها به صورت دسته اي برداشته شده و در محل مورد نياز با استفاده از ايجاد سوراخ هايي در پوست سر، كاشته مي شود. امروزه اين روش به دليل ايجاد نماي مصنوعي (معروف به نماي عروسكي) كاربرد چنداني ندارد.
روش كاشت مو FUT

كاشت مو طبيعي به روش fut

برداشت مو با يك نوار كوچك از ناحيه پشت سر كه معمولا تحت بي حسي موضعي انجام شده و حاوي 1500 تا 2500 گرافت كه حاوي 7000 تا 9000 تار مو مي باشد و سپس محل عمل به ظرافت ترميم شده و چون خط برداشت در مسير رويش موها بوده معمولا محل ترميم ديده نمي شود. سپس توسط تيم جراحي زير ميكروسكوپ گرافت هاي فوليكول هاي مو بصورت واحد هاي يك، دو و يا سه تايي جدا و آماده جهت كاشت مي شود. در اين روش معمولا نياز به تراشيدن كل موهاي سر فرد نبوده و فقط ناحيه اي كه جهت برداشت و كاشت لازم است كوتاه مي شود و سپس فوليكول هاي آماده شده تك تك و خيلي منظم طبق طرح از قبل تعيين شده كاشته مي شود. از ديگر ويژگي هاي اين روش سرعت عمل پيوند در طي سه تا پنج ساعت مي باشد.در حال حاضر FUT مطمئن ترين و قطعي ترين روش كاشت مو در دنيا بوده و تا 97 % استفاده كنندگان از اين روش به نتيجه دلخواه رسيده اند.
روش كاشت مو FIT

بهترين روش كاشت مو ي طبيعي سر

بوسيله پانچ از ناحيه بانك مو، كه معمولاً از پشت سر و بالاي گوشها انتخاب مي شود ،عمل برداشت انجام شده مجدداً بوسيله پانچ يا slit پيوند داده مي شود. بطور تقريبي بسته به نياز شخص از هر 3 الي 5 واحد فوليكولي موجود در بانك مو يكي خارج مي شود، از برخي جهات روش كاشت موي FTT مانند روش FUT است، يعني با بوجود آوردن شكاف هاي ريز اين گرافت ها كاشته مي شوند، لازم بذكر است اين تكنيك به تنهائي (در روش غير تركيبي) معمولاًدر افرادي توصيه مي شود كه ناحيه كاشت موي محدود و كوچكي دارند و يا كاشت مو در قسمتهاي محدودي مثل ابرو ، صورت و محل زخمهاي قديمي باشد.
كدام روش كاشت مو مناسب شماست ؟

يكي از مهمترين سئوالات مراجعه كنندگان به كلينيك هاي كاشت مو اين است كه بايد از كدام روش استفاده كنند. پاسخ اين سئوال آسان است. شما خودتان را اذيت نكنيد و اگر به پزشك خود اعتماد داريد انتخاب روش را به عهده او بگذاريد، اما به طور كلي بهترين روش كاشت مو دو جلسه FUT با فاصله يكسال است، زيرا در برداشت و كاشت FUT در يك جلسه مقدار زيادي مو برداشت مي شود، زمان عمل كوتاهتر است و بانك موي بيمار كمتر تخريب مي شود و در نتيجه كاشت، طبيعي تر خواهد شد و تراكم هاي بالاتري را مي توان بدست آورد.

اگر بيمار از جراحي ترس دارد و تمايل به بخيه زدن و بخيه كشيدن ندارد و از اسكار پشت سر (خط بخيه) نگران است و يا به هر دليل ديگري تمايل به FUT ندارد روش FIT مناسب تر است.

اگر بيمار اجازه تراشيدن موها را نمي دهد روش FUT انجام مي شود، زيرا در روش تركيبي كل موها تراشيده خواهد شد.

اگر مقدار كمي مو لازم داريم (كاشت ابرو ، سبيل ، ريش و ناحيه اسكار) FIT انجام مي شود.

در برداشت مو از بدن بدليل ناكافي بودن بانك موي پشت سر معمولا FIT ً انجام مي شود.

بيماراني كه قسمت جلوي سر آنها خالي شده است و خط موي جلوي سر آنها وجود ندارد، مناسب ترين كانديداي FUT هستند، در واقع بدليل ظرافتهاي خاصي كه در كاشت نسبت به FIT مي توان ايجاد كرد، طراحي خط مو و كاشت جلوي سر بهتر است به روش FUT انجام شود.

اگر در يك جلسه مقدار زيادي مو لازم است معمولاً FUT بيشتر از FIT جواب مي دهد و تراكمهاي بالاتر را مي توان ايجاد كرد.

مدت زمان عمل FIT نسبت به FUT طولاني تر است در روش FUT مدت 3 تا 5 ساعت و در روش FIT تا 10 ساعت و گاهي بيشتر طول مي كشد.

در پايان تاكيد مي كنيم نظر نهايي را پزشك متخصص با توجه به شرايط متقاضي كاشت خواهد داد.
كاشت موي طبيعي ، از سير تا پياز كاشت مو و پيوند مو

منبع ( نمناك )

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 27
  • بازدید کلی : 12111
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه